Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
13.01.2016 11:03 -
Талант
Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд.
Той не е личен и е за раздаване.
Единственият му смисъл е да благотвори на душите.
Той не е дори авторски, а всеобщ.
Той е критерият за можене без усилие, за най-малкото съпротивление и не се предполага.
Той просто Е.
Талантът е спонтанен и непреднамерен.
Негов фундамент са благородството, добротата и честността.
Талантът е изворът отвътре, в който прошептява само Бог.
из "Есенциално за всичкостта", Дела Раи
Той не е личен и е за раздаване.
Единственият му смисъл е да благотвори на душите.
Той не е дори авторски, а всеобщ.
Той е критерият за можене без усилие, за най-малкото съпротивление и не се предполага.
Той просто Е.
Талантът е спонтанен и непреднамерен.
Негов фундамент са благородството, добротата и честността.
Талантът е изворът отвътре, в който прошептява само Бог.
из "Есенциално за всичкостта", Дела Раи
Продължавай да раздаваш и за много години,прекрасна Вълшебнице!!!:)))))))
цитирайka4ak написа:
Автохарактеристика,,,!!!:)))
Продължавай да раздаваш и за много години,прекрасна Вълшебнице!!!:)))))))
Продължавай да раздаваш и за много години,прекрасна Вълшебнице!!!:)))))))
Хааа, на теб съм се метнала с раздаването... ;)))
Благодаря!
Ти къде се губиш?
За ЧНГ-то ти желая ново око към щастието, което винаги е било хармонията между човека и живота му!
Любим за експлоатация от тарикатите...Но къде и кога, кажете ми званите са се занимавали само с призванието си, а незваните с онова, за което са орисани? Малко неща в нашия свят привличат така, както тези, които са отредени само за званите. И те, с намереното щастливо кътче, което всъщност ще им донесе заблуда. Защото те никога няма да разберат най-голямата си мъка – мъката да се напъват да правят нещо, което по природа не могат да правят. Мъката на самозванеца, който рано е усетил липсата на божията искра у себе си. Какво му остава, освен цял живот да създава впечатление и да мами другите (защото себе си той не може да измами), че го измъчват родилните мъки на творчеството...
Слабият творец, не изключва умния и практичен човек, който може да даде добри уроци на талантливите си колеги. Както и че тази комбинация най-често създава талантливия мошеник, с когото не е препоръчително да се срещнете. Такава интелигенция е в състояние да унищожи своя народ, под маската, че са единствените му защитници. Естествено става дума за хамелионите и ураджиите, които винаги оцеляват, докато народът и честните му интелигенти, непрекъснато намаляват.
Наивно е да се търси справедливост за звания, след като званието е тегоба и кръст. Всички страсти, които движат честните творци имат цена само до толкова, за да ви пазят, да не забравяте божията искра в себе си. За останалите – те нямат стойност. Нито един подлец не е станал честен, защото е прочел хубава книга срещу подлеците, както и нито един бездарник не е станал талантлив, защото е решил цял живот да бъде честен. Истинския творец е неуязвим и неизкусим. По неуязвим и от най-твърдоглавия педант, от най-яростния фанатик. Неподатлив психически, защото в амбицията си да бъде художник, той има бронята на таланта и моралната си твърдост и воля.
цитирайСлабият творец, не изключва умния и практичен човек, който може да даде добри уроци на талантливите си колеги. Както и че тази комбинация най-често създава талантливия мошеник, с когото не е препоръчително да се срещнете. Такава интелигенция е в състояние да унищожи своя народ, под маската, че са единствените му защитници. Естествено става дума за хамелионите и ураджиите, които винаги оцеляват, докато народът и честните му интелигенти, непрекъснато намаляват.
Наивно е да се търси справедливост за звания, след като званието е тегоба и кръст. Всички страсти, които движат честните творци имат цена само до толкова, за да ви пазят, да не забравяте божията искра в себе си. За останалите – те нямат стойност. Нито един подлец не е станал честен, защото е прочел хубава книга срещу подлеците, както и нито един бездарник не е станал талантлив, защото е решил цял живот да бъде честен. Истинския творец е неуязвим и неизкусим. По неуязвим и от най-твърдоглавия педант, от най-яростния фанатик. Неподатлив психически, защото в амбицията си да бъде художник, той има бронята на таланта и моралната си твърдост и воля.
djani написа:
О-О-О...Талантът?
Любим за експлоатация от тарикатите...Но къде и кога, кажете ми званите са се занимавали само с призванието си, а незваните с онова, за което са орисани? Малко неща в нашия свят привличат така, както тези, които са отредени само за званите. И те, с намереното щастливо кътче, което всъщност ще им донесе заблуда. Защото те никога няма да разберат най-голямата си мъка – мъката да се напъват да правят нещо, което по природа не могат да правят. Мъката на самозванеца, който рано е усетил липсата на божията искра у себе си. Какво му остава, освен цял живот да създава впечатление и да мами другите (защото себе си той не може да измами), че го измъчват родилните мъки на творчеството...
Слабият творец, не изключва умния и практичен човек, който може да даде добри уроци на талантливите си колеги. Както и че тази комбинация най-често създава талантливия мошеник, с когото не е препоръчително да се срещнете. Такава интелигенция е в състояние да унищожи своя народ, под маската, че са единствените му защитници. Естествено става дума за хамелионите и ураджиите, които винаги оцеляват, докато народът и честните му интелигенти, непрекъснато намаляват.
Наивно е да се търси справедливост за звания, след като званието е тегоба и кръст. Всички страсти, които движат честните творци имат цена само до толкова, за да ви пазят, да не забравяте божията искра в себе си. За останалите – те нямат стойност. Нито един подлец не е станал честен, защото е прочел хубава книга срещу подлеците, както и нито един бездарник не е станал талантлив, защото е решил цял живот да бъде честен. Истинския творец е неуязвим и неизкусим. По неуязвим и от най-твърдоглавия педант, от най-яростния фанатик. Неподатлив психически, защото в амбицията си да бъде художник, той има бронята на таланта и моралната си твърдост и воля.
Любим за експлоатация от тарикатите...Но къде и кога, кажете ми званите са се занимавали само с призванието си, а незваните с онова, за което са орисани? Малко неща в нашия свят привличат така, както тези, които са отредени само за званите. И те, с намереното щастливо кътче, което всъщност ще им донесе заблуда. Защото те никога няма да разберат най-голямата си мъка – мъката да се напъват да правят нещо, което по природа не могат да правят. Мъката на самозванеца, който рано е усетил липсата на божията искра у себе си. Какво му остава, освен цял живот да създава впечатление и да мами другите (защото себе си той не може да измами), че го измъчват родилните мъки на творчеството...
Слабият творец, не изключва умния и практичен човек, който може да даде добри уроци на талантливите си колеги. Както и че тази комбинация най-често създава талантливия мошеник, с когото не е препоръчително да се срещнете. Такава интелигенция е в състояние да унищожи своя народ, под маската, че са единствените му защитници. Естествено става дума за хамелионите и ураджиите, които винаги оцеляват, докато народът и честните му интелигенти, непрекъснато намаляват.
Наивно е да се търси справедливост за звания, след като званието е тегоба и кръст. Всички страсти, които движат честните творци имат цена само до толкова, за да ви пазят, да не забравяте божията искра в себе си. За останалите – те нямат стойност. Нито един подлец не е станал честен, защото е прочел хубава книга срещу подлеците, както и нито един бездарник не е станал талантлив, защото е решил цял живот да бъде честен. Истинския творец е неуязвим и неизкусим. По неуязвим и от най-твърдоглавия педант, от най-яростния фанатик. Неподатлив психически, защото в амбицията си да бъде художник, той има бронята на таланта и моралната си твърдост и воля.
Природата и изкуството са единствените, които могат да говорят на Божествен език.
Така чудно и вседопълващо си го казал! Ехх, че красив дух!
Могията всекиму е равна на духовна еволюция плюс талант, защото Там Горе... Творецът е един, а тук долу всички ние сме негови проявления.
Линията между творец и творба изтънява до пълно сливане и всепроникване на взаимностите им, които се преливат в багри, думи или звуци. Творецът сътворява ПреЖивяното. Както често обичам да си припомням… Животът като форма е Поезия, но като функция – проза. Хармонията в изкуството е творецът отвътре.
Към изкуството трябва да посягат само осенените свише, чийто талант е вид молитва към съвършенството на природата и създателят `и.
/ще има продължение/
tomich написа:
Здравей, Дела
Талант има, ако има действие, но не всяко действие показва, че има талант.Талантът не може да живее без труд. В тоя смисъл бездействащият талант е мъртъв, все едно че го няма...
Талантът винаги е индивидуален, следователно е невъзможно да се раздава - "той или го има, или го няма".
Всеобщи могат да са само резултатите от действието на таланта...
Талант има, ако има действие, но не всяко действие показва, че има талант.Талантът не може да живее без труд. В тоя смисъл бездействащият талант е мъртъв, все едно че го няма...
Талантът винаги е индивидуален, следователно е невъзможно да се раздава - "той или го има, или го няма".
Всеобщи могат да са само резултатите от действието на таланта...
Бих пояснила само абзаца с раздаването - исках да кажа, че талантът не се осребрява нито обслужва творецът с почести и слава, защото е от Бога. Той се раз-дава, защото е изначално раз-даден.
Творящите сбиращи "награди" в посредствени конкурси по селца и паланки, както и копнеещите за слава, обикновено не бликат от талант, а са водени от други свои пориви и необходимости, да не кажа непълноценности, обслужващи Егото. Най-преходна е подобна Глория Мунди.
Относно действието - истинският талант априори не е статичен.
Бидейки от Твореца, талантът е заявка на самия себе си, вън от еготеизма.
Защото в яда си към използвачите ставам и циничен, както в постинга си "Автори и сайтове в поза 69" http://djani.blog/lichni-dnevnici/2014/03/17/avtori-i-saitove-v-poza-69.1248502
цитирайdjani написа:
Чудеснице, не се прехласвай от интелигентния ми изказ...
Защото в яда си към използвачите ставам и циничен, както в постинга си "Автори и сайтове в поза 69" http://djani/lichni-dnevnici/2014/03/17/avtori-i-saitove-v-poza-69.1248502
Защото в яда си към използвачите ставам и циничен, както в постинга си "Автори и сайтове в поза 69" http://djani/lichni-dnevnici/2014/03/17/avtori-i-saitove-v-poza-69.1248502
Оооо, никакви заблуди на хоризонта!
За разлика от казаното при Хашек чрез подпоручик Дуб на Швейк: аз ти познавам и опакото. ;)))
във всички области и проявления.
... "Той просто Е."...
Поздрави !
цитирай... "Той просто Е."...
Поздрави !
Споделям всяка дума - но това ми хареса най-много:
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд.
........................................
Той е критерият за можене без усилие, за най-малкото съпротивление и не се предполага.
Той просто Е."
..............................
Поздрави, Дела! Раздавай - няма да се изчерпиш, шепите ти ще са все пълни, защото го имаш този "извор отвътре"!
stela50 написа:
Споделям написаното... с възхищение към таланта...
във всички области и проявления.
... "Той просто Е."...
Поздрави !
във всички области и проявления.
... "Той просто Е."...
Поздрави !
Благодаря!
Ти знаеш, в добротата си безмерна, от какъв свръхпорядък е истинският талант.
donchevav написа:
Споделям всяка дума - но това ми хареса най-много:
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд.
........................................
Той е критерият за можене без усилие, за най-малкото съпротивление и не се предполага.
Той просто Е."
..............................
Поздрави, Дела! Раздавай - няма да се изчерпиш, шепите ти ще са все пълни, защото го имаш този "извор отвътре"!
Споделям всяка дума - но това ми хареса най-много:
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд.
........................................
Той е критерият за можене без усилие, за най-малкото съпротивление и не се предполага.
Той просто Е."
..............................
Поздрави, Дела! Раздавай - няма да се изчерпиш, шепите ти ще са все пълни, защото го имаш този "извор отвътре"!
Мерси! :)))
Всички твърдящи, че се "трудят" са обикновени занаятчии.
Лекотата е присъща на озарения творец.
Имитаторите на духовно можене правят "имитации-вампири", както казваше Иван Методиев.
Истински творящият е медитиращ философ, пренасящ Хармонията на Любовта в сътвореното, което е романтичният Йероглиф на Вечноста.
Хареса ми постинга и споделям всички сентенции без първата.
Много ми се иска да разбера нещо за Лучано Росо, но не успявам да намеря информация.Може би той е актьор, но не съм сигурен.
И накрая, според мен,талант без труд е все едно труд без талант.
С дружески поздрави!
П и е р
цитирайМного ми се иска да разбера нещо за Лучано Росо, но не успявам да намеря информация.Може би той е актьор, но не съм сигурен.
И накрая, според мен,талант без труд е все едно труд без талант.
С дружески поздрави!
П и е р
pvdaskalov написа:
Хареса ми постинга и споделям всички сентенции без първата.
Много ми се иска да разбера нещо за Лучано Росо, но не успявам да намеря информация.Може би той е актьор, но не съм сигурен.
И накрая, според мен,талант без труд е все едно труд без талант.
С дружески поздрави!
П и е р
Много ми се иска да разбера нещо за Лучано Росо, но не успявам да намеря информация.Може би той е актьор, но не съм сигурен.
И накрая, според мен,талант без труд е все едно труд без талант.
С дружески поздрави!
П и е р
Не случайно квинтесенцията за таланта започва така и дълбоко вярвам в това: Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд.
Друг е въпросът, че отдавна не убеждавам никой в моите истини.
ЧНГ, Уондер!
Донякъде съм съгласен с теб. Но все пак мисля, че талантът в дадена област, е един добър повод да се вложат в него много работа (тренировки), време, и пари, и да се постигне нещо значимо, нещо професионално.
Колкото до това дали този който го има трябва да го раздава ей така, за Бог да прости - не мисля!
Поздрави!
цитирайДонякъде съм съгласен с теб. Но все пак мисля, че талантът в дадена област, е един добър повод да се вложат в него много работа (тренировки), време, и пари, и да се постигне нещо значимо, нещо професионално.
Колкото до това дали този който го има трябва да го раздава ей така, за Бог да прости - не мисля!
Поздрави!
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд."И аз не споделям, че талантът би могъл да се прояви без труд. В моята работа споделям виждането си, че един процент е даденото ти или таланта, а деветдесет и девет е труд за да го овладееш, развиеш, усъвършенстваш. Реализацията е с лекота, само ако си попаднал в тази област, която ти е дадена. Или това за което си призван да си тук.
Може би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
цитирайМоже би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
vostroto написа:
ЧНГ, Уондер!
Донякъде съм съгласен с теб. Но все пак мисля, че талантът в дадена област, е един добър повод да се вложат в него много работа (тренировки), време, и пари, и да се постигне нещо значимо, нещо професионално.
Колкото до това дали този който го има трябва да го раздава ей така, за Бог да прости - не мисля!
Поздрави!
Донякъде съм съгласен с теб. Но все пак мисля, че талантът в дадена област, е един добър повод да се вложат в него много работа (тренировки), време, и пари, и да се постигне нещо значимо, нещо професионално.
Колкото до това дали този който го има трябва да го раздава ей така, за Бог да прости - не мисля!
Поздрави!
ЧНГ, Лъки!
Всеки с принципите си, могИята, камбанарията и собствения аршин избира творческите си проявления. При одарените свише... талантите винаги са повече от един. Потенциала на старите опитности също не е за подценяване.
Вероятно трябваше изрично да спомена ареала Изкуство. ;)))
tota написа:
Поздрави, Дела!
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд."И аз не споделям, че талантът би могъл да се прояви без труд. В моята работа споделям виждането си, че един процент е даденото ти или таланта, а деветдесет и девет е труд за да го овладееш, развиеш, усъвършенстваш. Реализацията е с лекота, само ако си попаднал в тази област, която ти е дадена. Или това за което си призван да си тук.
Може би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд."И аз не споделям, че талантът би могъл да се прояви без труд. В моята работа споделям виждането си, че един процент е даденото ти или таланта, а деветдесет и девет е труд за да го овладееш, развиеш, усъвършенстваш. Реализацията е с лекота, само ако си попаднал в тази област, която ти е дадена. Или това за което си призван да си тук.
Може би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
Изкуството е свобода и само чрез нея извира талант. Никога не съм приемала старата максимата, че "изкуството е деветдесет и девет процента труд и един процент талант" сериозно. Тя е по-скоро клише-рамка за ограничаване на креативността. Талантът е безграничен, безкраен, безапелационен и без елементи на трудоемкост, защото извира от Твореца. Всъщност това е идеята.
Най-общо казано, смятам, че хората по природа са творци, а не трудещи се. Трудът е окова, матрица и антитворец. Вид ограбващ ограничител на принципа на осмозата. Талантът е избухването на вътрешната свобода превърната в хармония.
wonder написа:
Изкуството е свобода и само чрез нея извира талант. Никога не съм приемала старата максимата, че "изкуството е деветдесет и девет процента труд и един процент талант" сериозно. Тя е по-скоро клише-рамка за ограничаване на креативността. Талантът е безграничен, безкраен, безапелационен и без елементи на трудоемкост, защото извира от Твореца. Всъщност това е идеята.
Най-общо казано, смятам, че хората по природа са творци, а не трудещи се. Трудът е окова, матрица и антитворец. Вид ограбващ ограничител на принципа на осмозата. Талантът е избухването на вътрешната свобода превърната в хармония.
tota написа:
Поздрави, Дела!
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд."И аз не споделям, че талантът би могъл да се прояви без труд. В моята работа споделям виждането си, че един процент е даденото ти или таланта, а деветдесет и девет е труд за да го овладееш, развиеш, усъвършенстваш. Реализацията е с лекота, само ако си попаднал в тази област, която ти е дадена. Или това за което си призван да си тук.
Може би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
"Талантът е дар от Бог и никога не изисква труд."И аз не споделям, че талантът би могъл да се прояви без труд. В моята работа споделям виждането си, че един процент е даденото ти или таланта, а деветдесет и девет е труд за да го овладееш, развиеш, усъвършенстваш. Реализацията е с лекота, само ако си попаднал в тази област, която ти е дадена. Или това за което си призван да си тук.
Може би по точно би било "Талантът е дар от Бог и не изисква много труд."
Дерзай! Можеш го!
Изкуството е свобода и само чрез нея извира талант. Никога не съм приемала старата максимата, че "изкуството е деветдесет и девет процента труд и един процент талант" сериозно. Тя е по-скоро клише-рамка за ограничаване на креативността. Талантът е безграничен, безкраен, безапелационен и без елементи на трудоемкост, защото извира от Твореца. Всъщност това е идеята.
Най-общо казано, смятам, че хората по природа са творци, а не трудещи се. Трудът е окова, матрица и антитворец. Вид ограбващ ограничител на принципа на осмозата. Талантът е избухването на вътрешната свобода превърната в хармония.
Защо тогава има потребност от учене, усвояване на каквото и да е? Свободата е потребна на таланта за да се изяви като творец.
Изкуството е дъх.
цитирайtae написа:
Изкуството е дъх.
Дъхът на Бог.
tota написа:
Защо тогава има потребност от учене, усвояване на каквото и да е? Свободата е потребна на таланта за да се изяви като творец.
"Нон схоле сет вите дисцимус!" - Ние учим не за училището, а за живота.
В изкуството талантът зрее, фундиран от стари опитности. Той просто Е.
Има доста енциклопедисти, които никога не са учили. Темата е многопластова.
Ще поговорим обстоятелствено някой път и то през Бръсначът на Окам. :)))
Ако пред него стои "тежък". То затова се нарича така - талант. Творецът твори с лекота и удоволствие. Той има потребност да изрази емоцията си, да я раздаде.Това все пак е труд, но не в смисъл на задължение. Да не забравяме колко труд е положен за Сикстинската капела например.
Колкото за фундамента, не съм съвсем съгласна с това сег.вр., но бих казала: ДАНО.
цитирайКолкото за фундамента, не съм съвсем съгласна с това сег.вр., но бих казала: ДАНО.
bumerang написа:
Мисля, че сте права за труда.
Ако пред него стои "тежък". То затова се нарича така - талант. Творецът твори с лекота и удоволствие. Той има потребност да изрази емоцията си, да я раздаде.Това все пак е труд, но не в смисъл на задължение. Да не забравяме колко труд е положен за Сикстинската капела например.
Колкото за фундамента, не съм съвсем съгласна с това сег.вр., но бих казала: ДАНО.
Ако пред него стои "тежък". То затова се нарича така - талант. Творецът твори с лекота и удоволствие. Той има потребност да изрази емоцията си, да я раздаде.Това все пак е труд, но не в смисъл на задължение. Да не забравяме колко труд е положен за Сикстинската капела например.
Колкото за фундамента, не съм съвсем съгласна с това сег.вр., но бих казала: ДАНО.
Благодаря!
Сикстинската капела съсипва гръбнака на Микеланджело и не само, както знаем от колоната на Йеремия.
И... дано! :)))
Прекрасно написано! Щастлива и успешна 2016!
цитирайastrojozi19 написа:
Да съгласна!
Прекрасно написано! Щастлива и успешна 2016!
Прекрасно написано! Щастлива и успешна 2016!
Мерси!
И на теб благоденствена и светозарна 2016 г.!
Талантът сам за себе си е безполезен.
цитирайkvg55 написа:
Талантът сам за себе си е безполезен.
Eстествено. Нали видя второто изречение горе? ;)))
Третото също.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. ПосланиЯта
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Вселенската зрелост
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Себеподобни
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Карнавализация
16. Танц
17. Картина
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. ЕксЛибрисът на Енаморада* /или 7 неща, които не знаете за мен и моите 15 мистериОз/
28. Стихове-хора
29. Поезията
30. Танцуваща скитница
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Вселенската зрелост
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Себеподобни
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Карнавализация
16. Танц
17. Картина
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. ЕксЛибрисът на Енаморада* /или 7 неща, които не знаете за мен и моите 15 мистериОз/
28. Стихове-хора
29. Поезията
30. Танцуваща скитница