Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. OTKROVENIYA - МАСЛОВ ЛЕОНИД ИВАНОВИЧ
2. ДИКТОВКИТЕ НА ПОСЛАНИКА НА ВЕЛИКОТО БЯЛО БРАТСТВО ТАТЯНА МИКУШИНА
3. SPIRALATA. NET - Най-големия сайт в България за виртуална духовна литература!
4. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА! ПРОТОКОЛИ НА СИОНСКИТЕ МЪДРЕЦИ - ВИСША ШКОЛА ЗА СВЕТОВНИ УПРАВЛЕНСКИ АБСУРДИ!
5. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА! КАК СИСТЕМАТА ПРАВИ БОГАТИТЕ ПО-БОГАТИ, А БЕДНИТЕ ВСЕ БЕДНИ?
6. ПРЕЗИДЕНТСКИ ИЗБОРИ 2011 ГОДИНА! - БЛОГ ЗА ПОДДРЪЖКА НА "ДВИЖЕНИЕ ЗА ДЪРЖАВНОСТ И ДУХОВНО ВЪЗРАЖДАНЕ НА РУСИЯ" - /ОТ БЪЛГАРИЯ/!
7. ПРЕЗИДЕНТСКИ И МЕСТНИ ИЗБОРИ 2011 - ЗАЩО НЯМА ДА ГЛАСУВАМ?
8. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА ИЛИ "ВЪЛЧИ" КАПАН С БАНКОВИТЕ ЗАЕМИ! ВЪЗДЪРЖАЙТЕ СЕ ОТ ВСЯКАКВО ВЗЕМАНЕ НА ЗАЕМИ!
9. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА - СРИВ НА КАПИТАЛА ИЛИ СИГНАЛ ЗА ГРАНДИОЗНИ ПРОМЕНИ!
10. ОБРАЗОВАНИЕТО, КОЕТО ДАВАТЕ НА ВАШИТЕ ДЕЦА!
11. ЦЕРН - ГОЛЕМИЯТ АДРОНЕН КОЛАЙДЕР, ГРАНДИОЗНА БЕЗСМИСЛИЦА НА СВЕТОВНАТА НАУКА ЗА 4.5 МЛРД. ШВЕЙЦАРСКИ ФРАНКА! - І част
12. /ДИКТОВКАТА Е ДОБРЕ ДА СЕ НАУЧИ НА ИЗУСТ/ Еволюцията е постоянно усъвършенстване - Маслов - 28.02.2008
13. Човечеството – Вселенски експеримент - Маслов 16.08.2008
14. НЯМА СЛУЧАЙНОСТИ - Маслов 31.07.2005
15. - За невярващите - Маслов 27.02.2007
16. СВЕТОВНИТЕ КАТАСТРОФИ И ТЕХНИТЕ ПРИЧИНИ
17. Невъзможно е да се спасите без да възприемате Думите на Създателя - 20.03.2007
18. ИЗТРЕЗНЯВАНЕ - Маслов - 29.05.2007
19. ПРОЗРЕНИЕ - Маслов 09.06.2007
20. ПЪТЯТ КЪМ СВОБОДАТА... - Маслов 17.10.2007
21. ОСНОВАТА НА РЕЛИГИЯТА НА ВИСШИЯ РАЗУМ - Маслов - 27. 10. 2004 г.
22. Още веднъж за основите на Божествената регулярност - Маслов 02.06.2011
23. Тайната на Колективното съзнание - Маслов 04.10.2010
24. Одобрява ли Аллах джихад? ( Отговор на Исус чрез Ким Майкълс)
25. ВЕЛИКО БЯЛО БРАТСТВО
Постинг
25.03.2011 17:29 - Владика Мория
Автор: minchomin Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2566 Коментари: 0 Гласове:
6



   image Владиката Мория(Мориа, Ел Мория) - Махатма[1], Учителят от Великото Бяло Братство – стана широко известен на света благодарение на организацията Теософско Общество през 19-ти век. Първа за него съобщи около 1880 година Е.П. Блаватска, на която Учителите Мория, Кутхуми и Джуал Кхул помогнаха да основе Теософското Общество. Между 20 – 50-те години на 20-ти век Учителят Мория сътрудничи с Елена и Николай Рьорихови. Благодарение на това сътрудничество, между 20 - 30 години в света се появи Учението Агни Йога или Живата Етика, дадено за да подготви съзнанието на човечеството за неговия нов етап на развитие, за приемане на огнените енергии, идващи на Земята. През 60-те години за Владика Мория много писаха Марк и Елизабет Клер Профет. Чрез американските посланици се получиха много диктовки от Учителя Мория и другите Възнесени Владици. В началото на 21-ви век Владиците продължиха работата чрез посланика в Русия Татяна Микушина. И сега Владика Мория работи активно на Духовния план в помощ на човечеството на Земята.   Ето какво разказва Е.П.Блаватска за династията Мориа. „Мориа(санскр.) е една от будийските царски династии Магадхи, към която принадлежали Чандрагупта и Ашока, неговия внук; също название на племената на раджпутите[2]”. „Чандрагупта е първият будийски Цар на Династията Мориа, дядо на Цар Ашока. Ашока бил най-ревностен привърженик на Будизма; той издържал в своя дворец от 60 до 70 хиляди монаха и жреци, издигнал из цяла Индия 84 000 дагоби и ступи,(свещени хълмове или кули за святите реликви на будиститебел.на пр.) изпращал мисии по целия свят. Текстовете върху различни едикти провъзгласени от него, разкриват най-благородни етически мисли; особено едиктите в Аллахабаде върху така наречената „колона на Ашока”. Тези сентенции са величествени и поетични, изразяват нежност както към животните така и към хората и възвишен поглед върху мисията на управника към своя народ, който с голям успех би могъл да бъде следван в нашата епоха”[3] „В будийската „Махаванше” Чандагутта – Чанрдрагупта, дядото на Ашока, е наречен княз от династията Мориа, какъвто той несъмнено е бил, по-точно каквито те са били, тъй като съществували няколко Чандрагупта. Тази династия, както се казва в същата книга, започнала от няколко кшатри(воини) по линия на Шакья, намиращи се в близко родство с Гаутама Буда, които, преминавайки през Химават(Хималаите), „открили възхитителна местност, добре напоявана и разположена сред гора от величествени бо и други дървета. Там те основали град, наречен от неговите владици Шакья Мориа-Нагара”[4] Известно е, че в своето последно земно въплъщение Мория се е родил като раджпутски княз в индийско съсловие на воини и управници, ползващи се с уважение заради мъжеството и честта си. Точната датата на неговото раждане не е известна. Наричали го Ранбир Сингх. В 1858 г., след смъртта на баща си, Ранбир станал махараджа на Кашмир. Историците изразяват одобрение на Ранбир за обединението на щатите Нагар и Хунза и за създаването на хуманни и справедливи граждански и углавни закони. Ранбир бил много популярен сред гражданите. Той напуснал този свят в 1885 г. Според описанията той бил висок около 2 метра, имал военна стойка. Изразявал се твърде лаконично, като че ли е привикнал на безпрекословно изпълнение на указанията му. Обикновено бил облечен в бели дрехи и тюрбан. Създавал впечатление на човек в пълния разцвет на силите си – примерно около тридесет и пет годишен, но по думите на Блаватска, когато тя видяла Учителя в лондонския Хайд-парк през 1851 г, Той изглеждал точно така, както и в нейното детство. (Махатма Мориа се явявал в нейните сънища и видения, когато била още дете). На тази първа среща в Лондон Учителят казал на Е.П. Блаватска, че му „трябва нейното участие в една работа, която той има намерение да започне”, а също, че „ще й се наложи да прекара три години в Тибет, за да се подготви за изпълнение на тази важна задача”[5]. След 27 години Блаватска се оказва в Индия и Тибет, където отново среща Учителя. Животът на Учителя Мория е забележителен с неговата подвижническа работа за обединението на древните истини на Изтока и Запада. В много отношения тази задача била изпълнена чрез основаването на Теософското Общество през 1875г. в Ню Йорк и по-нататъшните наставления, дадени чрез тази организация. Тези наставления постъпвали отчасти като лични писма, адресирани до шепата ученици на „Махатма Химавата”. Отделни глави на „Писмата” били преведени на руски език от Е.И.Рьорих и издадени под заглавието „Чашата на Изтока” през 1925 година в Рига. Пълното издание в Русия на „Писма на Махатмите” е осъществено през 1993 година. Оригиналите на тези писма сега се съхраняват в Британския Музей в Лондон. Е.П. Блаватска казва, че благодарение на Махатма Мориа, Кутхуми и други Учители били написани нейните основни трудове „Разбулената Изида” и „Тайната доктрина. Синтез на науката, философията и религията” – книги утвърждаващи общия източник на световните философски системи и религии.  В своята книга „Писма от пещерите и дебрите на Индустан” Елена Петровна в литературна форма описва своите пътешествия из Индия с Учителя, който тя нарича в книгата такур Хулаб Лал Синг: „...грамаден на ръст раджпут, независимият такур от провинция Раджастхан, който ние отдавна знаехме под името Хулаб Лал Синг, а го наричахме просто Хулаб Синг. ...за този странен човек се носеха най-удивителни и разнообразни мълви. Носеше се мълва, че той уж принадлежи към сектата на раджа-йогите, посветени в тайнството на магията и разни други съкровени науки на Индия. Той бил богат и независим човек и мълвата не смеела да го заподозре в измама, още повече, че ако той се занимава с тези науки, то старателно криел своите познания от всички, освен от най-близките си приятели. Почти всички такури имат за начало на своя род Сури(слънце) и затова се наричат суряванси, потомци на слънцето, не отстъпвайки на никого по гордост. Както те се изразяват, „земната мръсотия не може да полепне по слънчевите лъчи”, т.е. по раджпутите...”[6] Ще приведем още няколко щрихи от книгата „Писма от пещерите и дебрите на Индустан”, които разказват за уникалните способности на Учителя. „Намествайки се по източен маниер(с краката) на една от изсечените в скалата скамейки, до самия край на верандата, той седеше неподвижно, обхванал с две ръце приповдигнатите си колене и вперил очи в сребристата далечина. Раджпут седеше толкова близо до ръба, че сякаш и най-малкото невнимателно движение би го запратило в зеещата под нозете му пропаст. Но той не отиваше по далеч от стоящата косо до него гранитна богиня Бхавани... Само проблясващия от време на време ярък пламък на догарящите огньове, обливайки тъмно-бронзовото лице с игриви отблясъци, позволяваше от време на време да се видят неподвижните черти на сфинксоподобния лик и светещите като въглени, също такива неподвижни очи. Какво е това? Спи ли той или е замрял? Замрял, както замират посветените раджа-йоги, за които той самият разказваше сутринта... нито съскането, нито силните удари на часовника, нито моето бързо движение... събудиха Хулаб Синг, който все така, както и преди висеше над пропастта... Подухна свеж и достатъчно силен предутринен вятър и разклати върховете около нас на стърчащите от бездната дървета. Цялото ми внимание сега беше съсредоточено върху група от три седящи пред мен раджпути: двама щитоносци и техния господар. Не зная защо, но то специално беше привлечено в тази минута от дългите развяни от вятъра коси на слугите, които седяха отстрани на верандата и бяха по-защитени от вятъра, отколкото техния саиб. Когато погледнах в посоката, където беше той, ми се стори, че всичката кръв застина в жилите ми: висящия до него и здраво привързан към колоната прозрачен воал(топи) се развяваше от вятъра във всички посоки; дългите коси на саиба пък лежаха неподвижно, като залепени към раменете му: нито един косъм не помръдваше, нямаше ни най-малко движение в леките гънки на белия воал, който го обвиваше; изваяната статуя не изглежда толкова неподвижна...” imageВ този момент на площадката се появи силуетът на огромна котка. Тигърът заръмжа страшно, изплашвайки всички пътешественици. Настана суматоха. Докато мъжете се хванат за оръжието, тигърът изчезна от площадката, тялото му се търколи в пропастта. Както се изясни по-късно, Хулаб Синг победил огромната дива котка ...със слово. В нова глава Блаватска разказва как заедно с двама спътници отишла да изследва една пещера, представляваща поредица от стаи, навлизаща нагоре и в дълбочина на скалата на много километри. В една от пещерите тя изгубила съзнание от недостиг на въздух и можела да загине. Обаче от горната пещера, през която пътниците още не били минали, изведнъж се появил Учителят, макар че той трябвало по това време да бъде в друга провинция. „Хулаб Синг излезе от горния отвор с фенер в ръцете и скачайки долу от следващия, им викаше по-бързо да му „подадат” „бай”(сестрата)... Предавайки от ръка на ръка полумъртвия товар, те бързо тръгнаха след такура; но Хулаб Синг, по техния разказ, някак си съумял да действа и без тяхната помощ, независимо от затруднението, което му създавал товара(Е.П.Б била достатъчно пълна жена – бел. на съст.). Докато те се провирали през горен отвор, той вече бил при другия долен и спускайки се в една килия, те едва успявали да видят бегло неговото развяващо се бяло покривало, изчезващо от едния ход в следващия по-долу. Акуратен до педантизъм, точен във всички свои изследвания, полковникът никак не можеше да съобрази по какъв начин такурът можеше да прехвърля така ловко почти бездиханното тяло от единия край на отвора до другия!... „Как са ме промъквали през пет тесни отвора, за мен ще си остане завинаги тайна...” Да отбележим също, че всички спътници на Блаватска излезли от пещерата мръсни, с измачкани дрехи, с кръв от получените драскотини, докато дрехите на такура били белоснежни както и преди това. Отстъпвайки пред настоятелните молби на полковника, към края на пътешествието Хулаб Синг признал: „- Аз наистина съм посветен в това, което при вас се нарича гупта-видя – тайни науки... Аз съм брахмачария[7]... - Какво е „тайни науки”? – продължил такурът. – За мен тези науки, както и за всеки, които е посветил целия си живот на тях, съдържат в себе си ключа към всички тайници на природата и световете, както на видимите така и на невидимите. Но за този ключ се плаща по-скъпо отколкото си мислите. Гупта-видя е нож с две остриета и към него не можеш да пристъпиш, без предварително да пожертваш  живота си, по-лошо, разума си, тъй като тя побеждава и убива всеки, който не успее да я победи...”   Ранбир Сингх - последното земно въплъщение на Владика Мория. В различните източници се указват различни имена от последното въплъщение на Владика Мория. Е.И. Рьорих наричаше Учителя в това въплъщение „раджа Чернойя”. В своя дневник Зинаида Фосдик, най-близка сътрудничка на Рьорихови в Америка пише по думите на Елена Ивановна: „...Акбар се въплътил в раджа Чернойя, тъй като неговото астрално тяло било увредено, бивайки винаги на показ, в придворния живот, винаги приемащо стрели и поражения от всички страни. А било необходимо да дойде в Братството в здраво физическо тяло, затова е нужно това въплъщение”[8]. Земните въплъщения на Учителя Мория са многобройни. Упоменаване за тях намерихме в различни източници: в трудовете на Елена Петровна Блаватска, книгите на Учението Живата Етика, в книгите и писмата на Елена Ивановна Рьорих, в книгите на Марк и Елизабет Профет и в други книги. Предлагаме ви да се запознаете с някои от най-известните въплъщения на Владика Мория. Следва продължение...     Материлът подготвиха Ирина Коротеева(Москва) и Елена Илина(Новосибирск) с участието на Валентина Полян(Новосибирск) и Олга Иванова(Чебаркул). Материалът се печата със съкращения.

http://www.sirius1-bg.net/sirius/likove/lik_moria.html



Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: minchomin
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3416576
Постинги: 1741
Коментари: 1164
Гласове: 3633
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930