Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. OTKROVENIYA - МАСЛОВ ЛЕОНИД ИВАНОВИЧ
2. ДИКТОВКИТЕ НА ПОСЛАНИКА НА ВЕЛИКОТО БЯЛО БРАТСТВО ТАТЯНА МИКУШИНА
3. SPIRALATA. NET - Най-големия сайт в България за виртуална духовна литература!
4. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА! ПРОТОКОЛИ НА СИОНСКИТЕ МЪДРЕЦИ - ВИСША ШКОЛА ЗА СВЕТОВНИ УПРАВЛЕНСКИ АБСУРДИ!
5. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА! КАК СИСТЕМАТА ПРАВИ БОГАТИТЕ ПО-БОГАТИ, А БЕДНИТЕ ВСЕ БЕДНИ?
6. ПРЕЗИДЕНТСКИ ИЗБОРИ 2011 ГОДИНА! - БЛОГ ЗА ПОДДРЪЖКА НА "ДВИЖЕНИЕ ЗА ДЪРЖАВНОСТ И ДУХОВНО ВЪЗРАЖДАНЕ НА РУСИЯ" - /ОТ БЪЛГАРИЯ/!
7. ПРЕЗИДЕНТСКИ И МЕСТНИ ИЗБОРИ 2011 - ЗАЩО НЯМА ДА ГЛАСУВАМ?
8. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА ИЛИ "ВЪЛЧИ" КАПАН С БАНКОВИТЕ ЗАЕМИ! ВЪЗДЪРЖАЙТЕ СЕ ОТ ВСЯКАКВО ВЗЕМАНЕ НА ЗАЕМИ!
9. СВЕТОВНА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА - СРИВ НА КАПИТАЛА ИЛИ СИГНАЛ ЗА ГРАНДИОЗНИ ПРОМЕНИ!
10. ОБРАЗОВАНИЕТО, КОЕТО ДАВАТЕ НА ВАШИТЕ ДЕЦА!
11. ЦЕРН - ГОЛЕМИЯТ АДРОНЕН КОЛАЙДЕР, ГРАНДИОЗНА БЕЗСМИСЛИЦА НА СВЕТОВНАТА НАУКА ЗА 4.5 МЛРД. ШВЕЙЦАРСКИ ФРАНКА! - І част
12. /ДИКТОВКАТА Е ДОБРЕ ДА СЕ НАУЧИ НА ИЗУСТ/ Еволюцията е постоянно усъвършенстване - Маслов - 28.02.2008
13. Човечеството – Вселенски експеримент - Маслов 16.08.2008
14. НЯМА СЛУЧАЙНОСТИ - Маслов 31.07.2005
15. - За невярващите - Маслов 27.02.2007
16. СВЕТОВНИТЕ КАТАСТРОФИ И ТЕХНИТЕ ПРИЧИНИ
17. Невъзможно е да се спасите без да възприемате Думите на Създателя - 20.03.2007
18. ИЗТРЕЗНЯВАНЕ - Маслов - 29.05.2007
19. ПРОЗРЕНИЕ - Маслов 09.06.2007
20. ПЪТЯТ КЪМ СВОБОДАТА... - Маслов 17.10.2007
21. ОСНОВАТА НА РЕЛИГИЯТА НА ВИСШИЯ РАЗУМ - Маслов - 27. 10. 2004 г.
22. Още веднъж за основите на Божествената регулярност - Маслов 02.06.2011
23. Тайната на Колективното съзнание - Маслов 04.10.2010
24. Одобрява ли Аллах джихад? ( Отговор на Исус чрез Ким Майкълс)
25. ВЕЛИКО БЯЛО БРАТСТВО
Постинг
17.10.2009 14:43 - ОБРАЗОВАНИЕТО, КОЕТО ДАВАТЕ НА ВАШИТЕ ДЕЦА!
Автор: minchomin Категория: Технологии   
Прочетен: 12778 Коментари: 12 Гласове:
13

Последна промяна: 15.09.2011 11:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вие не желаете вашите младежи сами да си направят изводите. Искате те да прие­мат, да стигнат до същите изводи, до които сте стигнали вие. Така ги обричате да повтарят грешките, до които тези изводи са ви довели. А какво ще кажеш за твърденията на толкова много хора относно утвърдените ценности и разпадането на днешното общество? Какво ще кажеш за невероятното нарастване на броя на младежите в юношеска възраст, които раждат свои деца, на майките, които молят за социална помощ и за това, че нашият свят е достигнал до амок? Вашият свят наистина е стигнал до амок, с това съм съгласен, но той не е стигнал до този амок, защото сте допуснали в училищата вашите деца наистина да бъдат обучавани, той е стигнал до това състояние, за­щото не сте допуснали да бъдат учени истински. Вие не позволявате училищата ви да учат, че лю­бовта е всичко, което съществува, вие не сте позволи­ли във вашите училища да се говори за любовта, която е безусловна. По дяволите, ние не допускаме дори религиите да говорят за това. Точно така. Както и не позволявате на вашите младежи да се научат да обичат себе си, своите тела, своята човешка същност и своята удивителна сексуална същност. И няма да допуснете децата ви да знаят, че те са преди всичко духовни същества, които обита­ват в тяло. Вие не се отнасяте към вашите деца като духове, които са се въплътили в тела. В общества, където открито се говори за сексуалността и тя свободно се дискутира и с радост се обяснява и преживява, фактически не съществуват сексуални престъпления, има само много малък брой раждания, които не са желани и очаквани и няма „незаконни" раждания. Във високоразвитите общества всич­ки раждания са благословени и всички майки и всички де­ца получават грижи и благосъстояние. Обществото не би допуснало нищо друго. В общества, където историята не се подчинява на възгледите на силните и властните на деня, грешките на миналото открито се признават и никога не се пов­тарят. И веднъж е достатъчно за поведение, което е очевидно себеразрушаващо.  В общества, където се преподава критическо мис­лене, проблемни ситуации и умения за живот, а не се учат факти, които просто трябва да се запаметят, дори и така наречените „оправдани" действия на ми­налото се разглеждат внимателно и се анализират. Ни­що не се приема за даденост. Как се постига това?
Да вземем например Втората световна война. Как една училищна система може да преподава житейски умения, а не просто факти, когато разглежда историческия епизод при Хирошима? Учителите биха описали пред своите ученици точ­но онова, което се е случило, ще представят всички факти - всички факти, които са довели до това съби­тие. Ще потърсят гледните точки на историци от двете страни, като си дадат сметка, че за всичко съ­ществува повече от една гледна точка. След това няма да искат от класа да запамети фактите по въпроса. Вместо това, ще отправят предизвикателство към тях, ще кажат: „Ето че чухте какво се е случило, знае­те всичко, което е предхождало, всичко, което е станало след тези събития. Дадохме ви колкото можахме „знания". Сега от това „знание", каква „мъдрост" можете да извлечете? Ако вие сте избрани да решите проблемите, пред които хората са били изправени в онези дни, и които са били решени като е била хвърле­на бомба, как бихте ги решили, можете ли да намерите по-добър начин?" О, разбира се, това е лесно. Всеки може да даде отговори по този начин - със задна дата. Всеки може да погледне през раменете назад и да каже: „Аз щях да направя това по-различно." Защо тогава не го правите?
Моля?
Казах, защо тогава не го правите? Защо не сте обръ­щали поглед назад през рамо, защо не се учите от мина­лото си и не постъпвате по друг начин? Ще ти кажа за­що. Защото да позволите на децата си да имат друг поглед към миналото, да го анализират критично и всъщност да изисквате от тях това, като част от тях­ното образование, ще ви изправи пред риска те, да се противопоставят на начина, по който вие сте постъпвали. Те и без това, разбира се, ще ви се противопоста­вят, но вие просто не желаете да позволите това да става твърде много в класните стаи. Така че на тях им се налага да излязат да го правят на улицата. Размахват лозунги, късат си военните книжки, изгарят военни от­личия и флагове, правят всичко възможно, за да привлекат вниманието ви, да ви накарат да ги забележите. Вашите младежи крещят срещу вас: „Трябва да има по- добър начин!" Но вие не ги чувате. Вие не искате да ги чуете и затова не ги стимулирате в класните стаи да започнат да мислят критично по отношение на фактите, които им давате. Просто ги приемете, им казвате вие. Не се изправяйте да ни заявявате, че не сме прави, просто прие­мете за право онова, на което ви учим. Ето такова образование давате на вашите деца. И това наричате образование. Но има хора, които биха казали, че тъкмо младите хора и техните налудничави либерални идеи тласкат тази страна и света по нанадолнището. Водят ни към ада, тласкат ни към пълна забрава, унищожават ценностите на нашата култура и ги заменят с девиза „Прави каквото ти се прави" или „каквото чувстваш, че е добро" - един морал, който заплашва да унищожи нашия начин на живот. Младите хора наистина унищожават вашия начин на живот, младите хора винаги са го правили. Вашата работа е да ги окуражавате, а не да ги обезкуражавате. Не са младите хора, които унищожават дъждовните гори, те искат от вас да спрете това. Не са млади­те хора, които унищожават озоновия слой, те искат от вас да спрете това разрушение. Не са младите хора, които експлоатират бедните във фабриките по целия свят, те искат от вас да прекратите това. Не са мла­дите хора, които ги осъждат на смърт, а след това из­ползват парите за война и въоръжаване.Те искат да прекратите това. Не са младите хора, които пренеб­регват проблемите на слабите и потиснатите, оставяйки стотици хора да умират от глад ежедневно на планетата, когато има храна достатъчно, за да засити всички. Те искат от вас да прекратите това. Не са младите хора, които се занимават с политиката на лъжи и манипулации. Те искат от вас да прекра­тите това. Не са младите хора, които са сексуално репресирани, които се срамуват и притесняват отсобствените си тела и предават този срам и притес­нение на собственото си поколение. Те искат от вас да предотвратите това. Не са младите хора, които са из­градили една цялостна система въз основа на принципа „правото на силния". И не те са изградили свят, който разрешава проблемите си с насилие. Те искат от вас да превратите това. И дори не го изискват..., те молят за това. Но тъкмо младите хора са агресивни! Младите хора се съ­бират на банди и убиват! Младите хора се надсмиват над закона и реда - над всякакъв ред. Младите хора ще ни подлудят! Когато молбите и призивите на младите хора да се промени света остават нечути, богато никой не им обръща внимание, когато те видят, че паузата им е за­губена - когато видят, че бие ще наложите себе си въпреки всичко - тогава младите хора, които не са глупа­ци, ще избършат поредното нещо, което е най-добро за тях. Те, след като не могат да ви победят, ще се присъединят към вас. Вашите младежи са се присъединили към вас чрез ва­шето поведение. Ако те действат с насилие, това е така, защото вие действате с насилие. Ако са материалистично настроени, така е, защото вие сте материалистично настроени. Ако действат безумно, това е защото бие действате безумно. Ако използват секса манипулативно, безотговорно, безсрамно, това е, за­щото вие вършите същото. Единствената разлика между младежите и възрастните е, че младежите вър­шат това открито. Възрастните прикриват своето поведение. Възрас­тните смятат, че младите хора не ги виждат. Но мла­дите виждат всичко, нищо не остава скрито за тях. Те виждат лицемерието у възрастните и отчаяно се опитват да го променят. Но когато опитат всичко и не успеят, те не виждат друга възможност, освен да му подражават. В това е тяхната грешка, но никой не ги е учил на нещо друго. Не им е позволено да анализират критично поведението на възрастните, дадена им е била само възможността да го запаметят. А онова, което човек запаметява, той го увековечава. Добре, как тогава трябва да се отнасяме към образовани­ето на нашите младежи? Първо, отнасяйте се към тях като към духовни същества. Те са духове, които са се въплътили във физическо тяло. Не е леко за духа да направи това, не е леко за духа да се приспособи. Това е много ограничаващо, много тясно. Затова и децата плачат, когато внезапно се почувстват в това ограничение. Вслушайте се в то­зи плач, разберете го и дайте на вашите деца колкото се може по-голямо чувство за „неограничаване". След това, въведете ги в света, който сте създали, с нежност и грижа. Бъдете изпълнени с грижа - а това значи, бъдете внимателни - за онова, което влагате в тяхната памет. Децата помнят всичко, което виждат, всичко, което преживяват. Защо започвате да ги пляскате още в момента, в който излязат от утроба­та? Наистина ли смятате, че това е единственият начин да задвижите тяхната енергия? Защо отнемате бебетата от техните майки само минути след като са се отделили от единствената жизнена форма, коя­то са познавали до този момент в настоящото си съ­ществуване? Не може ли измерването им, измерване­то на ръста и теглото, смушкването и попляскването да почакат поне за миг, докато новороденото усети сигурността и утехата на онази, която му е дала живот? Защо допускате някои от най-ранните впечатле­ния на вашето дете да бъдат впечатленията от наси­лие? Кой ви е казал, че това е добро за вашите деца? За­що криете впечатленията за любов? Защо учите децата си да се срамуват и притесняват от собствените си тела и техните функции? Ка­то прикривате собственото си тяло от тях, вие им казвате никога да не се докосват по начин, който им доставя удоволствие? Какво послание им давате по този начин за удоволствието? На какво ги учите по отношение на собственото им тяло? Защо изпращате децата си в училища, където конкуренцията се допуска и даже подтиква, където да бъдеш „най-добрият" и да се учиш „най-много" се възнаграждава, където „добро­то представяне" получава висока оценка и не се търпи това човек да се развива със собствения си темп? Как­во разбират децата от всичко това? Защо не учите вашите деца на движение и музика, на радостта от изкуството и мистерията на вълшеб­ните приказки, на чудесата на живота? Защо не извли­чате на бял свят онова, което естествено може да се открие в детето, вместо да търсите да вложите в него неща, които са неестествени за едно дете? И защо не позволите на своите младежи да изучават логика, критическо мислене и проблемни ситуации, да се учат как да творят, как да използват собствената си интуиция и онова най-дълбоко вътрешно познание, кое­то имат, вместо да им налагате правила и това да запа­метяват системно изводи на едно общество, което ве­че е доказало, че е напълно неспособно да еволюира с тези методи и все пак продължава да се възползва от тях? И най-сетне, преподавайте концепции, а не предмети. Разработете една нова учебна програма и я органи­зирайте около три възлови концепции: Осъзнаване Честност Отговорност Преподавайте тези концепции на своите деца от най-ранна възраст. Накарайте ги да минат целия уче­бен курс до последния ден, установете целия си образо­вателен модел върху тях. Внедрете всички напътст­вия в това отношение дълбоко в душите им. Не разбирам как би изглеждало всичко това? Това означава всичко, което преподавате, да се основава на тези концепции. Можеш ли да ми го обясниш? По какъв начин да препода­ваме тези идеи? От първите буквари до по-сложните христоматии всички легенди, разкази и теми трябва да са свързани с тези възлови концепции. Това означава, че трябва да се разглеждат четива, свързани с осъзнаването, разкази, в които да се говори за честността, истории за отго­ворността. Вашите деца ще бъдат въведени в тези концепции, в тях ще се влеят тези концепции, те ще бъдат потопени в концепциите. Задачите за писмени работи също трябва да са свързани с тези възлови концепции и с такива, които имат отношение към тях, когато детето развива в себе си способността да се самоизразява.  Дори и компютърните умения, които се препода­ват, трябва да бъдат включени в същата схема. Арит­метиката и математиката не са абстрактни науки. Те са най-основни средства за Живот във Вселената. Преподаването на всички компютърни умения трябва да се постави в контекста на по-широкия житейски опит, така че да привлича вниманието и да го насочва към тези възлови концепции и техните производни. Какви са тези „производни"? Ако трябва да използвам една фраза, която вашите средства за масова информация са направили твърде популярна, това са съпътстващите резултати. Цели­ят образователен модел може да се основава на тези съпътстващи резултати, които да изместят предме­тите в сегашната учебна програма, която от своя страна се основава предимно върху фактология. Например?  Нека си представим кои са някои от идеите от особено значение за твоя живот. Ами... Ами бих казал... Честността, за която ти спомена. Да, продължавай. Това е възлова концепция. Ами... Справедливостта. Това е важна концепция за мен. Добре. Други? Доброто отношение към останалите хора. Това е една от важните концепции. Не зная как да я формулирам най-правилно. Продължавай. Остави мислите си свободно да текат. Да се разбираш с хората. Да бъдеш толерантен. Да не оскърбяваш останалите. Да се отнасяш равноправно към другите хора. Това са все неща, които се надявам да мога да пре­дам на своите деца. Много добре. Отлично! Продължавай. Ъъъ... Да вярваш в себе си. Това е добра идея. И... почакай, почакай... Сещам се за още една. Ами това е: да имаш достойнство. Предполагам, че трябва така да я формулирам -да имаш достойнство. Не зная как да изразя това чрез по-добра концепция, но то е свързано с начина, по който се държиш в живота, със зачитането на другите хора и с пътя, кой­то избираш. Много добре. Много добре. Ето че вече стигаш до същността на въпроса. А има и много други подобни концепции, които всички деца трябва дълбоко да разбират, ако искат да еволюират и да израснат като ре­ализирани човешки същества. Въпреки това, вие не ги учите на тези неща в училище. Това са най-важните не­ща в живота, нещата, за които сега говорим, но вие не учите на тях децата си в училище. Вие не ги учите какво означава да бъдеш честен. Не ги учите какво означа­ва да бъдеш отговорен. Не ги учите какво означава да зачиташ чувствата на другите. И да уважаваш пътя, който другите са избрали. Твърдите, че родителите трябва да учат децата на всичко това, ала родителите могат да им предадат само онова, което им е било предадено на тях. И така греховете на бащите се предават на техните синове. По този начин в семействата вие преподавате на де­цата същото, което вашите родители са ви предали във вашите семейства. Така ли? И какво лошо има в това? Ще те попитам отново, както и преди, оглеждал ли си се да видиш какво представлява вашият свят напоследък? Ти все отново и отново ни връщаш към това. Непрекъсна­то ни караш да гледаме нататък, но то не е наша грешка, не можем да бъдем обвинявани за онова, което се дължи на света. Не става въпрос да бъдете обвинявани. Става въп­рос да направите избор. И ако вие не носите отговор­ност за изборите, които прави човечеството и продължава да ги прави, кой тогава е отговорен за тях? Не можем да бъдем отговорни за всичко. Ето какво ще ти кажа: ако нямате волята да поеме­те пълната отговорност, за всичко, няма да можете да промените нищо. Не можете постоянно да повтаряте, че те са го направили и те го правят и само ако можеха те да вър­шат каквото трябва! Спомни си една великолепна фра­за на комиксовия герой на Уолд Кели, Пого, и никога не я забравяй: „Срещнахме се ние с врага и се оказа, че този враг сме ние самите." Ние непрестанно стотици години повтаряме все едни и същи грешки, нали така... Хиляди години, сине Мой. Човечеството не е отиш­ло много по-далеч от първичните си инстинкти, характерни за пещерната епоха. И всеки опит да се проме­ни това положение се посреща наострено, всяко предизвикателство, което ви кара да разгледате собстве­ните си ценности и може би да ги преоцените, се пос­реща със страх, а след това с гняв. Сега от Мен произхожда идеята действително да преподавате по-висшите концепции в училищата. И ето, сега наистина не­щата стават опасни. Въпреки това, във високо еволюиралите общества се прави точно това. Проблемът е в това, че не всички хора са на едно и също мнение по отношение на тези концепции и на тяхното съдържание, затова не можем да ги преподаваме в нашите учили­ща, родителите направо побесняват, когато някой се опита да включи подобни неща в училищната програма. Те казват, че преподаваме „ценности" и че училището не е място за пре­подаване на подобни идеи. Грешат! Имайки предвид, че човешкият род се опитва да изгради един по-добър свят, те грешат. Учи­лищата са най-точното място за подобно обучение. Те са съвсем подходящи, защото са далеч от предразсъдъ­ците на родителите. Подходящи са, защото училищата имат автономност от родителските предубеждения. Виждали сте какъв е резултатът за планетата от това, че ценностите се предават от родители на де­ца. На вашата планета е настъпил пълен хаос. Вие не разбирате най-важните идеи на цивилизова­ните общества. Вие не знаете как да решавате конфликтите без насилие. Не знаете как да живеете без страх. Не знаете как да действате без егоцентризъм и собствен интерес. Не знаете как да обичате безусловно. Това са основни - основни - разбирания, а вие дори не сте се обърнали към тях, още по-малко ги разбирате и прилагате... След хиляди, хиляди години. Има ли някакъв начин да излезем от този хаос? Да! Пътят за това са вашите училища! Образова­нието на младото поколение! Вашата надежда е в след­ващото поколение и в по-следващото! Но трябва да спрете да ги тласкате към начина ви на живот от ми­налото. Този начин на живот не даде добър резултат. Той не би доведе дотам, докъдето се бяхте запътили. И все пак, ако не внимавате, вие ще стигнете точно там, на където сте тръгнали! Така че, спрете! Огледайте се! Седнете заедно и по­мислете. Сътворете най-грандиозната версия на най-прекрасното видение за себе си като човечество. Пос­ле, вземете ценностите и идеите, свързани с това ви­дение и ги преподавайте във вашите училища. Защо не включите например, курсове като... * Мирно разрешаване на конфликтът * Взаимоотношения, основани на любовта * Индивидуалност и изграждане на Аза * Тяло, съзнание и дух: функциониране * Изграждане на творчески способности * Зачитане на Аза, как да зачитаме себе си и как да ценим другите * Радост от сексуалността * Справедливост * Толерантност * Различия и подобия * Икономическа етика * Творческото съзнание и силата на разума * Осъзнаване и пробуждане на съзнанието * Честност и отговорност * Видимост и откритост * Наука и духовност Много от тези курсове вече се изучават. Наричаме ги хуманитарни науки. Аз не говоря за някаква двудневна програма в рамките на курс, който трае цял семестър, говоря за самос­тоятелно курсове по всяка от тези теми. Имам предвид пълна преоценка на вашите училищни програми. Става дума за учебни програми, които са основани на ценнос­ти. В момента вие преподавате до голяма степен един учебен материал, който се базира само на фактология. Аз имам предвид това, че вниманието на децата трябва да се съсредоточава колкото се може повече върху това да разбират възловите концепции и теоре­тичните структури, около които трябва да градят ценностните си системи. В момента вие се основава­те само на данни, факти и статистики. Във високо еволюиралите общества на вашата галактика и на вселената (за които общества ще гово­рим по-конкретно в трета книга), Концепциите за жи­вота се преподават на младежите от най-ранна въз­раст. Онова, което вие наричате „факти" и което в тези развити общества се смята за не толкова важно, се преподава в много по-напреднала възраст. На вашата планета вие сте създали едно общество, в което малкият Джони се научава да чете много преди предучилищна възраст, но още не се е научил да спре да хапе брат си. Сузи знае таблицата за умножение съвършено и запаметява много неща в първите кла­сове на училището, но не се е научила, че няма нищо срамно и смущаващо във връзка с нейното тяло. В момента вашите училища съществуват главно, за да дават на децата отговори. Много по-полезно би било, ако основната им функция беше да задават въпроси. Какво например значи да бъдеш честен, да бъдеш отговорен или да бъдеш „справедлив"? Какво следва от всичко това? Как трябва да се разбира това, че две плюс две е равно на четири, какви са последиците от този факт? Високо еволюиралите общества подтикват всички деца да от­криват и да пресъздават сами отговорите на тези въпроси. Но... Но, това би ни довело до хаос! За разлика от сегашното състояние на живота ви, което съвсем не е хаотично.... Добре, добре.... Ще ни доведе до още по-голям хаос. Нямам предвид училищата да не разкриват на мла­дото поколение нещата, до които вие вече сте стиг­нали и вашето мнение по тези въпроси. Точно обратно­то. Училищата служат на своите ученици, богато спо­делят с младежите онова, което възрастните са узна­ли и усвоили, решенията и изборите, които са правили в миналото. Тогава учениците могат да си създадат представа доколко тези решения и избори са били пра­вилни. Във вашите училища, обаче, вие представяте тези данни на учениците си като ОНОВА, КОЕТО Е РЕДНО, докато фактите трябва да се представят просто като това, което са: факти. Фактите от миналото не трябва да дават основа­ние за Истината в Настоящето, фактите от минали времена и опитности трябва винаги да бъдат само ос­нование за нови въпроси. Винаги смисълът трябва да бъ­де във въпроса, а не в отговора. И въпросите винаги са едни и същи. Вие съгласни ли сте, или отхвърляте фактите на миналото такива, каквито ви ги представяме? Какво мислите за тях? Ви­наги това трябва да бъде ключовият въпрос, там трябва да бъде съсредоточено цялото внимание. Какво мислите? Какво мислите вие? Какво мислите вие? Сега е очевидно, че децата ще отговорят на този въпрос, в зависимост от ценностите на своите роди­тели. Родителите ще продължат да бъдат в силна по­зиция - очевидно във водеща позиция - при създаване­то на системата от ценности на детето. А целта и предназначението на училището трябва да подтиква младото поколение от най-ранна възраст до края на формалното обучение да преценява тези ценности, да се учи как да ги използва, да ги прилага, да ги направи функционални - и дори и да ги подлага на съмнение. Ро­дителите, които не желаят децата им да поставят под въпрос- техните ценности, не са родители, които обичат своите деца, а по-скоро, които обичат себе си посредством своите деца.

Откъс от книгата "Разговори с Бога"
НИЙЛ ДОНАЛД УОЛШ



Гласувай:
13



1. ckarlet - Minchomin, много положителност и ...
17.10.2009 17:13
Minchomin, много положителност и размисъл има в постингите ти!
цитирай
2. анонимен - interesno..
17.10.2009 21:44
признавам, че не прочетох всичко до края, но това, което прочетох (до новата учебна програма) намирам за много интересно.
аз съм на 22.
Мислил съм си, че трябва един рестарт на света или поне на България. На света по-добре. И да се инсталират нещата едно по-едно, отначало. Да е модерно бавното хранене, уважението, честността. Да се приемат различията като нещо нормално. Децата да не носят греховете и успехите на родителите си. Да се задоволяваме с малко по-малко материални неща, с малко по-малко лукс. Да подаряваме по 1 цвете всеки ден, докато сме заедно с любимия човек, вместо огромен букет, опитвайки се да го задържим в последния момент.
И тука е лошото. И аз и вие сме идеалисти - мечтаем за неща, които обществото пропуска, обсебено от битовото, от омразата, от негативизма, от теории на конспирацията и успеха. И поне в нашето, в българското общество ние не се разделяме само на млади и стари, а стратифицираме социума на хиляди малки разделения и за съжаление, повечето пъти като, че ли се фокусираме не върху това, което ни обединява, а върху това, което ни разделя. А това изисква такава огромна енергия, че градивното загива, желанието да се преподава също, да се приема също.Като че ли, все повече заприличваме на онзи кръг от обезумели хора във филма "Уморените коне ги убиват, нали?" (http://www.cinefish.bg/movie_trailers.php?id=5444) и това е на което се обучаваме - да тичаме, без спирка, вечно гонейки този пред нас, пазейки се да не би този зад нас ще скъси дистанцията.. и така... докато ние започнем да учим следващото поколение..

vitali
vitalipishe.blogspot.com
цитирай
3. анонимен - .....
17.10.2009 22:15
Всичко казано тук е добре премислено и смислено, но не ме напуща усещането, че се движите по ръба на бръснача....истината, но на теория, истината, но невъзможната, идеалната....изобщо малко утопично.
Трябва да прочета още веднъж, за да мога да аргументирам мнението си/и разбира се, не анонимно:)/
до втория прочит
:)
цитирай
4. learningtogether - Аз съм "За"
17.10.2009 22:19
Наистина трябва повече да мислим, повече да чувстваме, повече да анализираме, повече да се съмняваме. Да дадем повече на някои хуманитарни науки. И да учим и децата си да мислят, да чувстват, да се съмняват, да анализират.
Тук имаше казани и още доста мъдри неща.
Аз съм "За" !!!
цитирай
5. evrazol - Младо ако знаеше и старо ако можеше ...
17.10.2009 23:35
Ние не трябва да капитулираме пред младите само защото са млади. Нека има феърплей, нека натделее по-прогресивното. Но това няма как да стане бе две противостоящи си страни. Ето и две взаимно изключващи се поговорки:

Народ обърнат с лице към миналото, неминуемо е насочен със задник към бъдещето.

Който забравя миналото - рискува да го преживее отново.

Та ако младите имат какво да кажат, ще трябва да го докажат. На нас - дъртите, не ни остава друга роля освен да опонираме:)
цитирай
6. minchomin - ЕТО ТАКОВА ОБРАЗОВАНИЕ ДАВАТЕ НА ВАШИТЕ ДЕЦА!
18.10.2009 00:17
Днес, 17.10.2009 год., от 14.43 до 24 часа този постинг беше отворен от 739 посетители. Нека всеки да направи собствения си извод за това, което се засяга в него.
Благодаря ви.
цитирай
7. vmir - Много добър материал с добри постановки.
18.10.2009 06:51
Възрастните учим чрез пример и думи, но ако си противоречим, младите ни игнорират. В България сме доста противоречиви и нелогични, успокоителното е само, че има и по-зле от нас. Време е да се приемем каквито сме и да станем по-истински.
цитирай
8. анонимен - Хаос
18.10.2009 08:34
Страхотно ! И може би трябва всяко поколение да започва с откриването на топлата вода ? Смело да премине през откриването на всички останали достижения на цивилизацията. А ЗА ЦЕЛТА ЩЕ ТИ СТИГНЕ ЛИ ЕДИН ЖИВОТ ? Къде е логиката ВСИЧКО ДА СЕ ОТРИЧА ? ОТРИЦАНИЕТО Е ПРИСЪЩО НА МЛАДИТЕ, НО И ВАШИТЕ РОДИТЕЛИ СА БИЛИ МЛАДИ. И те са отричали много неща и с това са унищожили много достижения. Защо се завръщаме към ученическите униформи и приличен външен вид ? Защо искаме силна полиция, която да ни защитава сега, след като сами я унищожихме и т.н.? Е, да - с положителното наследявате и отрицателни неща. Но ще напомня една мисъл на Берлускони когато го питат защо е сменил политическата си ориентация /като млад е комунист/ - всички млади минават през утопизма !
ПРЕЖИВЕЙТЕ ПО-БЪРЗО УТОПИЗМА И ИЗБЕРЕТЕ ДАЛИ ЧАШАТА С ВОДА Е НАПОЛОВИНА ПРАЗНА ИЛИ Е НАПОЛОВИНА ПЪЛНА ! И СЕ БОРЕТЕ ЗА ТОВА КОЕТО ИСКАТЕ ДА ПОСТИГНЕТЕ ! И ВСИЧКИ СЕ ГОРДЕЯТ И ЩЕ СЕ ГОРДЕЯТ С ПОСТИГНАТИТЕ ПОЛОЖИТЕЛНИ ПРОМЕНИ ! Но дали след 20 год. няма да отчетете същите грешки, които отчитат политиците ни сега за това което са направили "в периода на прехода" ? Този безкраен преход, който направи от младежите и наркомани, и убийци, и педофили и т.н. ДАЛИ НЯКОЙ РОДИТЕЛ БИ ПОИСКАЛ ТАКАВА УЧАСТ ЗА ДЕТЕТО СИ ? НЕ, НЕ РОДИТЕЛИТЕ И УЧИТЕЛИТЕ ВИ УЧАТ НА ТОВА ! НО ТЕ СЕ СТРАХУВАТ ОТ ТОВА, А ВИЕ НЕПРАВИЛНО РАЗБИРАТЕ ТОЗИ СТРАХ.
И ВИЕ НЯМА ДА ИМАТЕ САМО УСПЕХИ И КОГАТО СТАНЕТЕ РОДИТЕЛИ ЩЕ СЕ СТРАХУВАТЕ ЗА ДЕЦАТА СИ. Нещо което сега отричате. И вашите родители на вашата възраст са отричали и също са се заричали да бъдат различни ! СПИРАЛАТА НА ЖИВОТА ! А САМОТО СПОДЕЛЯНЕТО НА ТЕЗИ МИСЛИ НЕ Е ЛИ ВСЕ ПАК РЕЗУЛТАТ НА ВАШЕТО ВЪЗПИТАНИЕ ?
цитирай
9. bovari - Възпитанието да живееш с/за ценности не е по силите само на родителя
18.10.2009 16:13
Децата ни не живеят в изолирана среда, в душите им оставят следи и улицата, и отделни личности.....децата не могат да живеят в стерилна среда/както и всички ние/, невъзможно е, и никога не е било възможно. Дори, четейки за обществата, за които говорите, че са идеални" В общества, където открито се говори за сексуалността и тя свободно се дискутира и с радост се обяснява и преживява, фактически не съществуват сексуални престъпления........." основното е че са ОБЩЕСТВА, а не отделни индивиди!! Няма полуобщества:), затова за да оцелееш, рано или късно/по-рано или по-късно/ се приобщаваш, придобиваш формата и "цвета" на колектива, колкото и това да не ти се нрави. :)) или просто си изграждаш свой малък свят, в който бавно, но сигурно ........се загубваш. Не съм съвсем съгласна още с това, че децата ни винаги могат правилно да оценят всичко, което виждат от поведението ни. Дори напротив, виждайки следствията, те тръгват в обратна посока, по течението, те тръгват с масата, защото оценяват, че така ще опазят себе си.
Долавям смесване на различни по род цели - едно е да изграждаш у детето си умение за критическо мислене и малко по-различно е да речем да му даваш пълна свобода/във всеки един момент да има свободен избор/. Бих могла да дам един много пресен/съботен /пример с моята дъщеря. Предвид факта, че в последните дни изчезна едно 19- годишно момче/чийто приятел дни преди това се самоуби, а в момента се говори, че и момичетата на двамата са изчезнали от ден/ не мога да опиша вчерашната си тревога, когато очаквах да се върне дъщеря ми. Тя имаше право на своето лично време, но това лично време ми костваше стонита бели нишки в косите/извън суетата си е голям стрес:)/ Освен това не е никак лесно, при ограничените възможности, децата ни да правят свободен избор, защото хоризанта им е твърде ограничен/за което вина носим главно ние, родителите- неудачници/.
Поздрави, minchomin, от анонимен 3.
:)))
Каквото и да правим за децата, все е малко.:)
цитирай
10. vmir - Най-голямата пречка у нас пред възпитанието е, че родителите
19.10.2009 08:52
не са готови да плащат за грешките на децата си, за да им осигуряват по-реална истинска свобода да решават сами. Съответните прекомерни предупреждения и още по-лошо - натяквания след белята напрягат всички и прави децата склонни да потърсят облекчение от напрежението по неподходящи начини и разминаване с родителите. Ниския жизнен стандарт силно подпомага това разминаване.
цитирай
11. obichzadeca - interesno
23.03.2010 16:43
Deteto ,negovite interesi nugdi ,potrebnosti -tova trjabva da sledva spored men edno dobro obrazovanie.Cennoetite sa edni ot naj -vagnite i za men,duschata na deteto da se chustva vinagi dobre.Tova ne stava s kritiki kakto obiknovenno pravim nie vuzrastnite,po tozi nachin samo gi otdalechavame ot nas.Decata ne obichat gotovite pravila ,te iskat da razberat ,zasto trjabva da da pravjat ili ne nesto ,koeto im se kage.....tova sa samo njakoi moi misli porodeni ot vaschijat posting.
цитирай
12. minchomin - obichzadeca - interesno
23.03.2010 16:52
Коментарите правите вие, които четете. Аз съм публикувал, което е нужно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: minchomin
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3407543
Постинги: 1741
Коментари: 1164
Гласове: 3633
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031